• تهران، خيابان شهيد بهشتی، خيابان قائم مقام فراهانی، كوچه ميرزا حسنی، شماره 24

  • ورود کاربران
  • 9821-42515

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی روشی است که در طی آن چربی یک قسمت از بدن برداشته شده و به بخش دیگری از بدن منتقل می‌شود. هدف از این جراحی بهبود ظاهری ناحیه موردنظر است.

در این جراحی پزشک متخصص ابتدا چربی را به روش لیپوساکشن از بدن خارج کرده و سپس آن را با روشی خاص برای تزریق دوباره آماده و به قسمت مورد نظر تزریق می‌کند.

مراحل جراحی تزریق چربی چگونه است؟

مرحله اول: استخراج چربی

در مرحله اول جراح متخصص با توجه به شرایط بدنی و درخواست بیمار ابتدا محل استخراج چربی از بدن را انتخاب می‌کند. مهم ترین نکته ای که پزشک باید در نظر بگیرد این است که، محل استخراج باید به اندازه کافی چربی انباشته شده داشته باشد.

به‎همین علت شکم، باسن و ران معمولا انتخاب‌های مناسبی برای خارج کردن چربی از بدن هستند. پس از آن جراح ناحیه مورد نظر را بی‌حس کرده و با استفاده از تکنیک‌های خاص خود، مقدار چربی مورد نظر را استخراج می‌کند. اگر حجم چربی مورد نیاز بیشتر از حد خاصی باشد، پزشک به طور معمول برای استخراج آن از روش بیهوشی عمومی استفاده می‌کند.

مرحله دوم: آماده کردن چربی برای تزریق

در مرحله دوم چربی استخراج شده از بدن برای تزریق مناسب نیست و لازم است برای آماده شدن تغییراتی در آن انجام شود. در طی این مرحله چربی استخراج شده با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ یا برخی روش های دیگر خالص می‌شود و مواد اضافی و سلول‌های مرده از آن جدا می‌شود.

مرحله سوم: تزریق چربی به ناحیه مورد نظر

پس از انجام تغییرات مورد نظر در چربی، در آخرین مرحله پزشک متخصص میزان چربی مورد نظر را به ناحیه مشخص شده از بدن که کاملا بی‌حس و استریل شده است بوسیله سرنگ‌های مخصوص، تزریق می‌کند.

مهم ترین اقدامات قبل از تزریق چربی چیست؟

– از مصرف داروهای ضد انعقاد خون و مکمل‌های گیاهی برای جلوگیری از خونریزی در حین تزریق، خودداری کنید.

– از مصرف دخانیات یک ماه پیش از عمل برای جلوگیری از شکل‌گیری عفونت و اختلال در خونرسانی، پرهیز نمایید.

– قبل از انجام عمل برای تایید سلامت کلی بدن با پزشک خود مشورت کرده و آزمایشات موردنیاز را انجام دهید.

– از مصرف مشروبات الکلی یک ماه پیش از عمل اجتناب کنید.

– درصورت استفاده از هر نوع داروی مصرفی و آلرژی خاص به پزشک خود اطلاع دهید.

سوالات متداول:

آیا تزریق چربی دردناک است؟

این جراحی با بی‌حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. به‌همین دلیل هنگام روند تزریق بیمار متوجه چیزی نخواهد شد و دردی را احساس نمی‌کند. پس از اتمام جراحی نیز، جراح برای تسکین درد احتمالی داروهای مسکن و ضدالتهاب را تجویز می‌کند.

مزایای تزریق چربی چیست؟

این روش یکی از امن‌ترین و بهترین روش‌های جوانسازی پوست است و با توجه به مزیت های زیاد، محبوبیت قابل ‌توجهی نسبت به سایر روش ها دارد. از دیگر مزیت های تزریق چربی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– ماندگاری بالای نتیجه

– افزایش اعتماد بنفس

– بهبود آسیب‌های بافت

– دوره نقاهت کوتاه

– جراحی امن و راحت