• تهران، خيابان شهيد بهشتی، خيابان قائم مقام فراهانی، كوچه ميرزا حسنی، شماره 24

  • ورود کاربران
  • 9821-42515

انواع جراحی پلاستیک

همه چیز درباره انواع جراحی پلاستیک

انواع جراحی پلاستیک و زیبایی شامل جراحی صورت، جراحی بینی، جراحی سینه، انواع لیفت صورت، لیپوساکشن و بسیاری از روش های دیگر میباشد. هر یک از این روش ها به دلیل اهداف مختلفی از جمله اصلاح نواقص ظاهری، کاهش علائم پیری، بهبود نواقصی که از بدو تولد در فرد وجود دارد یا بهبود نسبت‌های بدنی و تناسب بیشتر اندام ها انجام می‌شوند. جراحی پلاستیک نوع ویژه ای از جراحی است که می‌تواند ظاهر و توانایی عملکرد فرد را تغییر دهد. عمل‌های بازسازی منجر به اصلاح نقص‌ها بر روی صورت یا بدن می‌شوند.

تفاوت جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی

پزشک متخصص برای تغییر و اصلاح هر قسمتی از بدن از جراحی پلاستیک استفاده می‌کند. درحالی که جراحی زیبایی نوعی جراحی پلاستیک به حساب می‌آید که برای زیبایی در قسمت‌های مختلف بدن از آن استفاده می‌شود. در واقع هر جراحی زیبایی یک جراحی پلاستیکی نیز می‌باشد. از مزایای عمل‌های بازسازی می توان به ترمیم و اصلاح نواقص فرد اشاره کرد. مثلا نواقصی که از زمان تولد فرد با او همراه بوده‌اند یا حتی صدماتی که به مرور زمان به فرد وارد می‌شود مانند سوختگی، تصادفات، گاز گرفتگی و… جراحی پلاستیک برای ترمیم و بازسازی بافت و پوست از دست رفته یا آسیب دیده استفاده می شود. هدف اصلی جراحی پلاستیک بازگرداندن عملکرد و ظاهر بافت و پوست است تا جایی که ممکن است به حالت طبیعی نزدیک شود. جراحی پلاستیک با جراحی زیبایی متفاوت است، این جراحی تنها برای تغییر ظاهر فرد انجام می شود تا به ظاهر مطلوب تری برسد.

انواع روشهای جراحی زیبایی کدام است؟

کانتور صورت: شامل جراحی بینی، چانه یا فرمدهی گونه میباشد.

جوانسازی صورت: شامل جراحی زیبایی پلک، گردن و ابروها است.

جوانسازی پوست: این روش شامل لیزر مجدد، انواع بوتاکس، انواع درمان های پرکننده و جوان کننده میباشد.

جراحی سینه: به منظور بزرگ شدن سینه ها، لیفت سینه، کاهش سایز سینه انجام میشود.

کانتورینگ بدن: شامل کشیدن شکم، لیپوساکشن، درمان ژنیکوماستی، ابدومینوپلاستی است.

معرفی انواع جراحی پلاستیک:

جراحی زیبایی بینی

این جراحی به منظور اصلاح نواقص، فرم و شکل و اندازه بینی انجام می‌شود. هدف از این جراحی می‌تواند بازسازی بینی یا زیبایی باشد.

 

جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی)

یکی از انواع جراحی پلاستیک و زیبایی که برای از بین بردن چربی و پوست اضافی شکم انجام می‌شود، آبدومینوپلاستی است. این روش در دو دسته اصلی  جراحی که شامل ابدومینوپلاستی کامل و مینی ابدومینوپلاستی است، قابل انجام میباشد.

 

جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

این روش جهت حذف کیسه‌های چربی و پوست اضافی پلک‌ها انجام می‌شود. یکی از اهداف مهم این جراحی بهبود جوانی و شادابی چشم‌ها است. جراحی بلفاروپلاستی هم برای پلک های بالا و هم پلک پایین قابل انجام است. با این جراحی علاوه بر جوانی و شادابی پلک ها میتوانید بینایی خود را افزایش دهید و میدان دید بیشتری را داشته باشید.

 

جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی)

این جراحی با هدف بهبود شکل ظاهری گوش‌ها و اصلاح وضعیت قرارگیری آن‌ها نسبت به یکدیگر انجام می‌شود.

 

جراحی زیبایی لب

جراحی زیبایی لب به منظور افزایش حجم لب‌ها، تغییر شکل لب‌ها یا حتی کاهش چین و چروک‌های اطراف لب انجام می‌شود. این جراحی‌ها با هدف ایجاد لب‌های جذاب‌تر و جوان‌تر انجام میگیرد.

 

جراحی زیبایی چشم

عمل جراحی زیبایی چشم از جمله انواع جراحی پلاستیک و زیبایی پرطرفدار است که شامل جراحی پلک (بلفاروپلاستی)، جراحی افتادگی چشم (پتوزیس) یا جراحی رفع چین و چروک‌های اطراف چشم می‌شود. هدف این جراحی‌ها افزایش جلوه زیبایی چشم و حفظ جوانی است.

 

جراحی سوختگی

دو دسته اصلی جراحی سوختگی وجود دارد: حاد و ترمیمی. جراحی سوختگی حاد بلافاصله پس از آسیب رخ می دهد. جراحی ترمیمی پس از بازسازی بدن پس از سوختگی‌های جزیی انجام می‌شود.