• تهران، خيابان شهيد بهشتی، خيابان قائم مقام فراهانی، كوچه ميرزا حسنی، شماره 24

  • ورود کاربران
  • 9821-42515

تتو قرنیه چیست ؟

تتو قرنیه چیست و چه کاربردی دارد؟

تتو قرنیه نوعی جراحی است که برای بهبود ظاهر زیبای اسکارهای قرنیه استفاده می شود. زمانی که قرنیه به علت اسکار یا ورم، ظاهری ناخوشایند دارد، تتو قرنیه می تواند بر بهبود ظاهر چشم ها موثر باشد.

تتو قرنیه (کراتوپیگمنتیشن) برای درمان علائم بینایی مرتبط با ناهنجاری های قرنیه و عنبیه استفاده می شود. کاربرد اصلی  تتو قرنیه در لک های قرنیه، وجود چند مردمک و اسکار قرنیه است. اگرچه تتو قرنیه در اغلب موارد برای التهابات قرنیه که امیدی به دید وجود ندارد، انجام می شود اما گاهی مواقع نیز برای بهبود کیفیت بینایی در چشم هایی که دید خوبی دارند، انجام میگردد. گاهی اوقات ممکن است تتو قرنیه جایگزین مناسبی برای پیوند قرنیه به منظور کاهش اثرات روانی برای ظاهر نامناسب چشم باشد.

دلایل انجام جراحی تتو قرنیه چیست؟

دلایل انجام تتو قرنیه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اکثر بیماران تحت درمان این عمل را زمانی انجام میدهند تا زیبایی ظاهری چشم که به دنبال بیماری یا تصادف از دست داده اند، را بازگردانند. برخی دیگر برای کاهش تابش نور محیطی در عنبیه، از این روش استفاده می کنند. تیرگی قرنیه دلیل اصلی انجام تتو قرنیه است. شایع ترین کاربرد تتوی قرنیه عبارت است از اسکار قرنیه، لوکوم، آنیریدیا، پلی کوریا، نقص عنبیه تروماتیک، و ایریدودیالیز.

روش انجام جراحی تتو قرنیه چگونه است؟

تتو قرنیه معمولا تحت بی حسی موضعی انجام می شود. ابتدا اپیتلیوم قرنیه برداشته و با سرسوزن بسیار ظریف رنگ به داخل استرومای قرنیه زده می شود. این عمل باید در شرایط استریل انجام شود تا شانس عفونت چشم کاهش یابد. پس از پایان عمل لنز تماسی پانسمان بر روی چشم گذاشته می شود. روش دیگر آن است که فضایی با کمک وسایل جراحی یا فمتوسکند در ضخامت قرنیه ایجاد شده و رنگ به داخل آن فرستاده می شود تا استرومای قرنیه رنگ بگیرد.