• تهران، خيابان شهيد بهشتی، خيابان قائم مقام فراهانی، كوچه ميرزا حسنی، شماره 24

  • ورود کاربران
  • 9821-42515

احمد والو چشم

گلوکوم (آب سیاه) چند نوع است؟

دو نوع گلوکوم وجود دارد: گلوکوم زاویه باز و گلوکوم زاویه بسته. اصطلاح “زاویه” به زاویه تخلیه چشم اشاره دارد که بر مایع خروجی از آن اثر می گذارد. اگر این مایع شفاف به زاویه تخلیه برسد، بنابراین این نوع گلوکوم زاویه باز است. این نوع گلوکوم بسیار آرام ایجاد می شود. اگر مایع نمی تواند به زاویه تخلیه نزدیک شود، نوع گلوکوم زاویه بسته است. این نوع گلوکوم ممکن است به طور ناگهانی اتفاق بیفتد و همراه با درد و از دست دادن سریع بینایی است. درمان گلوکوم، ترکیبی از انواع داروها و جراحی است. یکی از روش های درمان گلوکوم، جراحی احمد والو می باشد.

احمد والو؛ یک روش جراحی آب سیاه چشم:

یک نوع روش جراحی وجود دارد که در آن، یک دستگاه به نام احمد والو، درون چشم قرار داده می شود. احمد والو شبیه به یک موس کامپیوتری با یک لوله می باشد. قسمت موس شکل آن روی سطح چشم و زیر قسمت ملتحمه قرار می گیرد. قسمت لوله ای آن در بخش جلویی چشم قرار می گیرد. احمد والو می تواند میزان جریان مایع چشم را محدود کرده و فشار چشم را کنترل کند.

علائم بیماری گلوکوم آب سیاه چشم چیست؟

در بیشتر مواقع گلوکوم بدون علائم به وجود می آید تا زمانی که بیمار به طرز چشمگیری بینایی خود را از دست می دهد. برای گلوکوم زاویه بسته، برخی از علائم مانند موارد زیر دیده می شود:

 

– قرمزی چشم ها

– بیمار ممکن است تهوع و استفراغ را تجربه کند

– مشکلات بینایی ناگهانی در نور کم

– درد و احساس فشار در چشم

– دید تار

– وجود هاله منبع نور

– از دست دادن دید جانبی