• تهران، خيابان شهيد بهشتی، خيابان قائم مقام فراهانی، كوچه ميرزا حسنی، شماره 24

  • ورود کاربران
  • 9821-42515

ترمیم اسکار

جراحی ترمیم اسکار چیست؟

جراحی ترمیم اسکار، نوعی جراحی است که به بهبود زیبایی ظاهری اسکارها می پردازد. در برخی شرایط، اسکارها می توانند منجر به بروز درد و یا حساسیت شوند و جراحی ترمیم اسکار به رفع این مشکلات میپردازد. زمانی که پوست آسیب می بیند واکنش بدن با خونریزی همراه است و لخته شدن خون باعث می شود زخم وارد مرحله بهبود و ترمیم شود. به مرور زمان و طی چند هفته، بافت فیبروزی به نام بافت اسکار در ناحیه درگیر تولید می شود، بافتی که از لحاظ ظاهری با پوست نواحی اطراف خود متفاوت خواهد بود. در مواردی که وجود اسکار مشکلات زیبایی را برای فرد ایجاد کرده باشد، جراحی ترمیم اسکار می تواند مزایایی را به همراه داشته باشد.

جراحی ترمیم اسکار برای درمان چه مواردی استفاده میشود؟

– جای زخم هایپرپیگمانته یا رنگدانه ای

– جای زخم کلوئید

– جای زخم برجسته

– جای زخم بسیار عمیق و فرورفته

پس از درمان، جای زخم به میزان بسیار زیادی کاهش خواهد یافت. درمان جای زخم به میزان بسیار زیادی اندازه، شکل و رنگ اثر زخم را بهبود می‌دهد.

مراحل جراحی ترمیم اسکار:

بسته به ماهیت اسکار، جراحی می تواند تحت بی حسی موضعی انجام شود. در طول جراحی، اسکار با دقت برش داده می شود و بخیه ها به گونه ای زده خواهند شد که کمترین میزان بخیه بر جای بماند.

مراقبت های بعد از جراحی ترمیم اسکار:

– ناحیه اسکار باید بالاتر از سطح قلب نگه داشته شود. اگر اسکار در ناحیه صورت باشد، به صورت طاق باز باید خوابید. اگر اسکار در قسمت پشت پا و یا اندام های تحتانی باشد، بالا نگه داشتن پاها می تواند به تسریع بهبودی کمک کند.

– از استعمال سیگار و دخانیات اجتناب کنید.

– مراقبت از زخم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در برخی موارد، پانسمان باید به طور مرتب و روزانه عوض شود.

– رژیم غذایی باید حاوی مواد مغذی از جمله میوه، سبزیجات و لبنیات باشد و مایعات مصرف شود، تا به تسریع روند بهبودی کمک شود.