• تهران، خيابان شهيد بهشتی، خيابان قائم مقام فراهانی، كوچه ميرزا حسنی، شماره 24

  • ورود کاربران
  • 9821-42515

عمل چشم گربه ای

کانتوپلاستی چیست؟

کانتوپلاستی یا عمل چشم گربه ای یکی از انواع جراحی‌های زیبایی چشم است. این عمل به طور معمول با جراحی پلک پایینی چشم همراه میباشد. کانتوپلاستی معمولا به‌ منظور تغییر حالت چشم‌ و کشیده‌تر شدن آن‌ انجام میشود. با استفاده از این جراحی می‌توانید چهره خود را جذاب‌تر و جوان‌تر کنید.

عمل کانتوپلاستی چگونه انجام می شود؟

به طور کلی قبل از جراحی، معاینات چشم پزشکی انجام می‌شود تا شرایط پلک و چشم‌ها از همه ی ابعاد توسط پزشک بررسی شود. این جراحی با هدف برداشتن چین اضافی داخل چشم برای فرد انجام می‌شود.

در بعضی شرایط کوچک بودن زاویه چشم‌ها با افتادگی پلک بالا همراه است که در این صورت با عمل بلفاروپلاستی ترکیب می‌شود. در بعضی شرایط، ممکن است ماهیچه‌ها و عضلات اطراف پلک‌ها نیاز به ایجاد تغییراتی داشته باشند. این جراحی بوسیله بی حسی موضعی انجام میشود و مدت زمان انجام آن نیز حدودا یک ساعت میباشد

اما عمل اپی کانتوپلاستی یک عمل سرپایی بوده و بیمار بلافاصله پس از انجام عمل مرخص می‌شود. کبودی و تورم در اطراف چشم‌ها در مدت چند هفته پس از انجام عمل برطرف خواهد.

انواع روش‌های جراحی کانتوپلاستی

انجام جراحی کانتوپلاستی روش‌های متفاوتی دارد که انتخاب هر کدام از این روش ها با توجه به اهداف بیمار و ساختار پلک‌ها متفاوت است.

دو روش رایج و متداول این جراحی شامل موارد زیر است:

کانتوپلاستی

پزشک از این روش، برای اصلاح زاویه بیرونی چشم‌ها استفاده میکند. در این جراحی، برشی در گوشه بیرونی چشم‌ها ایجاد شده که باعث ایجاد فاصله بین پلک‌های بالا و پایینی فرد میشود.

اپی کانتوپلاستی

به طور کلی از این روش با هدف اصلاح گوشه‌های داخلی چشم، استفاده می‌شود. گوشه داخلی چشم (چین پوستی روی پلک بالایی) بوسیله این روش حذف میشود. در واقع چین پوستی روی پلک بالایی که باعث بروز انسداد گوشه داخلی چشم می‌شود با انجام این عمل رفع میشود.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی کانتوپلاستی هستند؟

اگر دارای چشم های افتاده هستید و می خواهید چشمانتان کشیده تر و درشت تر شود و یا پلک پایینی شما حالتی افتاده و شل دارد، می توانید این عمل را انجام دهید. کانتوپلاستی می تواند به اصلاح و حتی ایجاد یک فرم مشخص از چشم و پلک کمک کند و آن را بزرگتر و کشیده تر به نظر برساند.
در موارد شدیدتر، بیماران به دلیل افتادگی پلک ها دچار انسداد بینایی می شوند. کانتوپلاستی می‌تواند عملکرد طبیعی پلک را بازسازی و بازگرداند و از تکرار مشکل جلوگیری کند.
کانتوپلاستی همچنین به عنوان جراحی اصلاحی برای بیمارانی که نتیجه موفقیت آمیز پس از بلفاروپلاستی به دست نیاورده اند انجام می شود.

تفاوت جراحی اپی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی چیست؟

یکی از اصلی ترین تفاوت‌های جراحی اپی کانتوپلاستی با دیگر جراحی‌های زیبایی چشم در نحوه ایجاد برش در پلک‌های بالایی است. به طور کلی دیگر جراحی‌های زیبایی چشم برای اصلاح و رفع مواردی مانند پف، افتادگی پلک، خطوط و چین و چروک در اطراف چشم، یا تغییر شکل پلک انجام می‌شوند. اما عمل بلفاروپلاستی با هدف جوان سازی پلک‌ها انجام میشود و پزشک پوست و چربی‌های اضافه و عضلات پلک بالا و پایین را اصلاح میکند. جراحی اپی کانتوپلاستی به اصلاح و تغییر شکل و رفع افتادگی گوشه‌های داخلی و خارجی چشم‌ها کمک می‌کند. جراحی اپی کانتوپلاستی با هدف رفع پف یا افتادگی پلک‌ها انجام میشود.

اقدامات قبل از عمل کانتوپلاستی چیست؟

– از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی، حداقل چند هفته قبل از انجام عمل خودداری کنید.

– در صورت ابتلا به هرگونه بیماری زمینه ای پزشک خود را مطلع سازید.

– اگر از دارو و مکمل‌های خاصی استفاه میکنید به پزشک خود اطلاع دهید.

– بر اساس دستور و نظر پزشک، مصرف داروهای ضدانعقادی و رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین و همچنین برخی مسکن‌ها مانند ایبوپروفن از چند هفته قبل از انجام عمل باید متوقف شود.

– از یک الی دو روز قبل از انجام جراحی، از آرایش چشم‌ها خودداری کنید.

– قبل از انجام عمل میزان خشکی چشم‌ها توسط پزشک بررسی و معاینات لازم باید انجام شود.

– داشتن یک نفر به عنوان همراه که در روز جراحی همراه شما باشد، ضروری است.

مراقبت های بعد از عمل کانتوپلاستی:

– تا چند روز پس از عمل، از نگاه کردن به لپ تاپ، گوشی یا تلویزیون خودداری نمایید.

– از استعمال دخانیات و مشروبات الکی اجتناب کنید.

– تا چند روز هنگام خواب، سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید تا به چشم فشاری وارد نشود.

– داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید.

– تا زمان بهبودی از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.

– تا چند روز اول پس از عمل، سعی کنید بیرون نروید و یا در صورت رفتن حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.

– تا زمان بهبودی از استفاده از لنزهای زیبایی و طبی پرهیز کنید.

– از قرارگیری در مقابل نور مستقیم خورشید دوری کنید.