• تهران، خيابان شهيد بهشتی، خيابان قائم مقام فراهانی، كوچه ميرزا حسنی، شماره 24

  • ورود کاربران
  • 9821-42515

بهترین و مطمئن‌ترین روش پاک کردن تتو چیست؟

بهترین و مطمئن‌ترین روش پاک کردن تتو چیست؟

برای پاک کردن تتوی ابرو و بدن روش های مختلف و متنوعی وجود دارد که متداول ترین آنها استفاده از لیزر است. باتوجه به اینکه پاک کردن تتو با لیزر هیچ‌گونه جراحت و لایه‌برداری بر روی پوست ایجاد نمی‌کند، این روش را در گروه روش‌های غیر تهاجمی قرار می‌دهند. در این روش اشعه‌های لیزر، رنگدانه‌های زیر پوست را از بین برده و به سلو‌ل‌های اطراف آن آسیب زیادی نمی‌رسانند. لیزرها با جذب اختصاصی رنگدانه‌های تتو، یکی از بهترین روش ها برای حذف تتو هستند.

لیزر چگونه باعث پاک شدن تتو می شود؟

لیزر با شکستن و از بین بردن رنگدانه ها با یک پرتو نور با فرکانس بسیار بالا، تتو را پاک می کند. رنگدانه های سیاه تتو تمام طول موج های لیزر را جذب کرده و آن را به ساده ترین رنگ تبدیل می کند.

در این روش، ابتدا پزشک متخصص پس از بررسی سوابق پزشکی، اطلاعاتی از قبیل تعداد جلسات لازم برای پاک کردن تتو را به فرد اعلام می‌کند. قبل از پاک کردن تتو، محل موردنظر با ژل مخصوص، بی‌حس می‌شود؛ سپس پزشک با توجه به نوع، اندازه و رنگ تتو نوع لیزر مورد نظر را انتخاب می‌کند.

تعداد جلسات پاک کردن تاتو با لیزر به چه عواملی بستگی دارد؟

برای پاک کردن تتو با لیزر، یک جلسه کافی نیست و بیمار باید پس از هر جلسه، دوره نقاهتی دو الی سه روزه را سپری کند. تعداد جلسات پاک کردن تتو با لیز، بستگی به قدمت، اندازه و رنگ آن دارد. در پاک کردن تتو، نوع و رنگ پوست و میزان نفوذ رنگدانه‌ها عوامل مهمی هستند.

مهم ترین نکات مراقبتی قبل و بعد از پاک کردن تتو چیست؟

– تا چند هفته قبل از انجام لیزر، در معرض نور شدید خورشید قرار نگیرید و پوست خود (بویژه ناحیه‌ی لیزر شده) را برنزه نکنید و از ضد آفتاب هایی با SPF بالای 30 استفاده کنید.

– یک روز قبل از پاک کردن تتو، ناحیه مورد نظر را اصلاح کنید.

– هرگونه مواد آرایشی را از روی محل تتو، پاک کنید.

– بعد از پایان جلسه، برای کاهش ورم و درد از کمپرس سرد استفاده کنید.

– تا التیام کامل زخم و التهاب ها، از شنا کردن و خوابیدن در وان گرم خودداری کنید.

– تا 48 ساعت پس از لیزر از مصرف دارو و یا مواردی که باعث تحریک پوست میشود، مانند لایه بردارها و … پرهیز نمایید.

سوالات متداول

پاک کردن تتو با لیزر چند جلسه زمان می‌برد؟

پاک کردن تتو بستگی به رنگ، محل، زمان انجام و دیگر عوامل می‌تواند بین ۲ تا ۱۱ جلسه برای هر فرد زمان ببرد. بین جلسات درمانی فواصل منظمی وجود دارد تا پوست فرصت التیام و پاکسازی رنگدانه‌های تتو را داشته باشد و معمولاً ۴۰ تا ۴۵ روز بین هر جلسه درمانی فاصله هست.

آیا پاک کردن تتو با لیزر دردناک است؟

پاک کردن تتو با لیزر برای برخی افراد که آستانه درد کمی دارند، می‌تواند دردناک باشد. به همین علت برای کاهش درد از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

آیا همه افراد میتوانند از لیزر استفاده کنند؟

بله، به طور معمول همه افراد می‌توانند از این روش استفاده کنند. برای افرادی که به طور کلی شرایط سلامت مساعدی ندارند، مبتلا به مشکلات سیستم ایمنی هستند و یا در دوران بارداری یا شیردهی قرار دارند، امکان انجام لیزر وجود ندارد.